Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

05 december 2006

En trevlig nyhet!

Kent avslöjar att man under november påbörjat inspelningarna av sitt sjunde album, som kommer att släppas någon gång i höst.

Soundtrack-Anna tycker också detta är en kul nyhet och undrar samtidigt om inte Kent brukar släppa sina skivor tidigt på våren. Nja, inte bara. Nedan följer datumen då de tidigare albumen släppts. Om albumet släpps i två versioner (även på engelska) så är det releasen av det svenskspråkiga albumet som avses.

15 mars 1995: Kent
15 mars 1996: Verkligen
12 november 1997: Isola
6 december 1999: Hagnesta Hill
29 november 2000: B-sidor 95-00 *)
15 april 2002: Vapen & Ammunition
15 mars 2005: Du & jag döden

*) B-sidor 95-00 var ett inte ett nyinspelat album utan innehöll alla låtar som tidigare bara släpps som b-spår på singlar.

Andra bloggar om: ,

1 Comments:

Blogger annalin said...

Haha men jag tycker att jag hade rätt ändå i påståendet "brukar".
B-sidorna köpte jag inte alls just när den kom, Hagnesta Hill fick jag i julklapp, men visst, Isola kanske jag borde kommit ihåg som höstig...
Vet du att min lilla bebis heter Isola Bianca!?

10:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se