Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

19 juli 2006

Mickes Måndagslista, vecka 28

1. (2) Klubbland - Låt
Egentligen är det mer Håkan Hellströms framträdande på Allsång på Skansen som ligger etta. Framträdandet gav också folk chans att bli hjältar i min bok. Anders tog chansen.

2. (4) Nya artister - Artister
Dräp en hund är veckans fynd!

3. (NY) MARBLE! - album
Marble! släppte nyligen sitt debutalbum och i veckan så var jag i väg och köpte det och det motsvarar verkligen mina förväntningar. Visst, jag hade hört ungefär hälften av låtarna tidigare men även övriga låtar håller måttet. Favoritlåtar just nu är BAM! och Nancy Drew. Jag har tidigare skrivit om bandet här.

4. (NY) Myspace.com - Sajt
Att det finns sjukt mycket bra svensk musik som nästan ingen hört talas om tidigare har jag vetat tidigare men Myspace har visat att det är ännu mer än vad jag tidigare trott!

5. (NY) Femma - Svensktoppsplacering
Att Boten Anna ligger femma på Svensktoppen är inget annat än ren och skär humor. Ni kan förresten fortfarande ladda ner låten här.

Mickes Måndagslista, vecka 27

Fler måndagslistor hittar du här.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Bloggtoppen.se