Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

27 mars 2006

Pressbyråmannen sätter ord på mina tankar

Pressbyråmannen har formulerat ett öppet brev till EMI med precis de funderingar jag har.

"Jag vill äga skivan [..] men jag vill kunna [..] lyssna på den i såväl min hemmaanläggning som i min MP3-spelare på cykelturen till arbetet och i cd-spelaren i bilen när jag är ute och kör med den.

Vad erbjuder ni mig för möjligheter? Vill jag lyssna i min mp3-spelare måste jag alltså köpa "downloads" [..] och därmed betala en gång till för en produkt jag redan köpt. Vill jag lyssna i bilen så får jag bränna en skiva från mp3-filerna (och betala för en [..] tom-cd[..]), som håller mycket lägre kvalitet än original-CD:n, vilken i sin tur är av lägre kvalitet än en audio-skiva [..]."


Andra bloggar om: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Cracka skivan i datorn! Simsalabim så har man båda delar!

11:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Hade samma problem förra året med en skiva. Mejlade till EMI, fick först ett svar om att de arbetade med att hitta en lösning bla, bla, bla. En halvtimma senare kom ett nytt mejl där de erbjöd sig att ta bort kopieringsskyddet på min skiva. De postade till och med ett frankerat kuvert till mig. Möjligt att det berodde på att antipirat byrån några dagar senare slog till mot ett internet ftg och EMI inte ville riskera arga insändare.

10:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se