Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

08 januari 2006

Hellsongs.mp3

Jag upptäckte ett nytt kul band idag; Hellsongs.

Först skrev DoCopenhagen om dem och sedan kom det mail som påpekade att jag nog skulle gilla det här bandet. Och det gör jag.

Som jag avslöjat tidigare är inte hårdrock min kopp te, men trots namnet Hellsongs och bandets låtval (covers av bland annat Run to the hills med Iron Maiden och Breaking the law med Judas Priest) så här det riktigt skön och avspänd pop.

Nedan en låt att ladda ner. Du hittar fler på Hellsongs hemsida.

Hellsongs - Run to the hills (Iron Maiden-cover).mp3

Andra bloggar om: , , ,

Bloggtoppen.se