Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

05 december 2005

Oscar III - En plan (singel)

Förra veckan damp det ner ett brev från Oscar 3 som innehöll deras nya singel En plan.

Det första som slår mig är det visuella. Det är en snygg singel med snyggt fodral i lite mjukare plast än vanligt, svårt att ha sönder även om man tappar det i golvet. Etiketten är blå.

Det andra som slår mig är att det låter Kent om introna.

Det tredje som slår mig är att det är bra. Okej, jag tycker fortfarande att Kärleken från deras debut-EP O3 är deras bästa låt, men jag tycker samma sak i Kents fall; deras första singel När det blåser på månen är deras bästa även om 747 och Dom andra inte kommer långt efter.

Oscar 3 - En plan
Oscar 3 - Värmlandsvisan
Oscar 3 - Nattens trottoarer

Bloggtoppen.se