Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

01 november 2005

Svårt att hämta mig..

Det var ju utdelning av Nordic Music Awards i lördags som jag som hastigast nämnde här och det gick inte riktigt som jag tänkt mig.

Visserligen tog Kent hem titeln bästa nordiska artist men de övriga svenska priserna? Amy Diamond fick pris för årets nordiska hit med What's in it for me? och Daniel Lindström fick pris för bästa svenska artist.

Hallå!!! Vad 17 har Daniel Lindström gjort i år? Både Kent och Lars Winnerbäck är definitivt mer värdiga vinnare.

2 Comments:

Blogger CV said...

Daniel har vunnit idol - och det är ju inte direkt något musikalisk/konstnärlig bragd, det är ett bevis på att en artist är kommersiellt likriktad. tycker jag.

10:46 em  
Blogger Micke Orgel said...

Precis. Jag är väldigt allergisk mot Fame Factory, Idol och allt vad det heter där kändisskapet är det viktiga och inte musiken.

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se