Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

19 augusti 2005

Tomas Andersson Wij släpper nytt

Den 5 oktober släpper Tomas Andersson Wij sitt femte studioalbum som kommer att ha namnet Tomas Andersson Wij.

Producerat har bland andra Peter LeMarc gjort. Låtlistan nedan:

01. Vill du ha mig ändå
02. Oroshjärta
03. Ring mig Johanna
04. En hel värld inom mig
05. Solen går upp
06. Första snön är alltid vitast
07. Res dig upp och gå
08. Jag fick aldrig dig
09. Värmlands indianer
10. Dina svala händer
11. Jumbotronen
12. Nu kommer jag hem

Det blir en turné också och hittills är följande datum offentliggjorda:

26 okt: Stockholm, Göta Lejon
28 okt: Göteborg, Stenhammarsalen
29 okt: Göteborg, Stenhammarsalen
30 okt: Örebro, Strömpis (Klubb Söndag)
4 nov: Malmö, Palladium
12 nov: Jönköping, Konserthuset
30 nov: Luleå, Ebeneser

Bloggtoppen.se