Micke Orgel goes live - Om svensk musik

Micke Orgel delar med sig av nyheter och erfarenheter från svenskt musikliv. Skicka gärna epost om du vill dela med dig av nyheter, musikfiler, information eller bara vill prata om svensk musik i allmänhet: micke_orgel@hotmail.com

23 december 2004

Jag tror jag är kär!

Aftonbladet har intervjuat några svenska artister om vad som var bäst musikåret 2004 och Lisa Milberg, trummis i Concretes, svarar så här på vad som var årets CD:

Jag är ledsen men jag och min ipod har enats om att 2004 var sångens år, inte albumets. Jag kan lista 365 sånger om du vill. Eller 52. Eller 11.

Och sen på frågan vilket som är årets låt så räknar hon upp just 11 låtar! Tyvärr var inte alla svenska, men ingen är ju fullkomlig.

Aftonbladets artikel hittar du här och hur otroligt det än låter så började Concretes låt Lady December att spelas på P3 Svea just som jag började skriva det här inlägget!!

Bloggtoppen.se